Uw instrument aanbieden

Culturele instellingen en particulieren kunnen hun instrumenten aanbieden op InstrumentenBank.nl. Daarvoor hoeft u slechts het aanmeldingsformulier in te vullen. Nadat uw aanvraag is verwerkt, ontvangt u inloggegevens.

Met deze gegevens kunt u uw instrumenten overzichtelijk en eenvoudig beheren in uw eigen dashboard. U kunt daar eenvoudig instrumenten toevoegen. Geplaatste instrumenten zijn er gemakkelijk terug te vinden. Op deze plek kunnen instrumenten bovendien probleemloos worden gewijzigd, bijvoorbeeld de foto, de beschrijving, of zelfs de beschikbaarheid.

Zie onderstaande video voor meer informatie over het plaatsen van instrumenten of bekijk onder aan de pagina de de lijst met veelgestelde vragen.

 

Lijst met veelgestelde vragen over het aanbieden van uw instrument(en):

Ja dat kan. Na aanmelding kunt u in uw dashboard uw eigen huurvoorwaarden als tekst invoegen. Deze worden vervolgens op uw pagina getoond.

We hanteren weektarieven omdat zo de prijzen van de verschillende aanbieders door de bezoekers beter met elkaar te vergelijken zijn. Daarnaast is dat een goed hanteerbare huurtermijn.

Om de bezoekers te helpen bepalen of een instrument bij hen past worden deze voorzien van een niveau, van 1 tot en met 3 sterren. Aan de hand van onderstaande opdeling kunt u aangeven voor welk niveau het instrument geschikt is:

  1. ster (starter): geschikt voor beginnende muzikant;
  2. sterren (gevorderde): geschikt voor de meer gevorderde muzikant;
  3. sterren (exclusief): voor de (semi) professionele muzikant;

De kosten voor het plaatsen van instrumenten zijn opgedeeld in eenmalige aansluitingskosten en een jaarlijks abonnement.

 

Eenmalige investering om instrumenten te kunnen plaatsen:

Voor instellingen € 250,–

Voor verenigingen/particulieren € 25,–

 

Jaarlijkse contributie:

Tot  20 instrumenten: € 25,– per jaar

Tot 100 instrumenten: € 150,– per jaar

Tot 500 instrumenten: € 300,– per jaar

 

Wanneer iemand interesse heeft om een instrument van u te huren, dan ontvangt u per mail de inhuuraanvraag. Vervolgens neemt u contact op met de aanvrager. Het hele proces rondom de inhuur loopt dus buiten het systeem om. Dus ook de betaling en de bijbehorende afspraken regelt u zelf.

Voor de betaling van uw abonnement InstrumentenBank.nl ontvangt u een factuur.

Wanneer u uw instrumenten wilt aanbieden op InstrumentenBank.nl dan hoeft u zich slechts aan te melden via het aanmeldformulier. Vervolgens krijgt u inloggegevens voor uw eigen dashboard. Hier kunt u instrumenten plaatsen, wijzigen en indien nodig weer verwijderen.

Wanneer u geen foto heeft van het instrument dat u wilt plaatsen, omdat deze bijvoorbeeld nog is uitgeleend, dan is dat geen probleem. In dat geval wordt een standaard plaatje behorende bij de gekozen instrumentengroep getoond. Zo kunt u op een later moment de foto alsnog toevoegen.

Uiteraard adviseren wij u om wel een foto van het daadwerkelijke instrument te plaatsen. Hoe beter en realistischer de foto, des te serieuzer de aanvragen voor de inhuur zullen zijn.

InstrumentenBank.nl sluit aan op landelijke en provinciale initiatieven gericht op cultuurparticipatie & talentontwikkeling. Zo is er vanuit de regeling Impuls Muziekonderwijs een grote vraag naar beschikbare instrumenten ontstaan. Daarom hebben de 3 partners Adams Muziek Centrale, Het Musiater en Musidesk het initiatief genomen om aan deze groeiende vraag van instrumenten te kunnen voldoen middels InstrumentenBank.nl waar zowel cultuurinstellingen, muziekverenigingen als scholen gebruik van kunnen maken.

 

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.